Søgefelt

Snorkeskinner

Flere og flere tandlæger tilbyder deres patienter mulighed for at blive behandlet for deres snorken eller søvnapnø symptomer ved hjælp af snorkeskinner. Snorkeskinner kan afhjælpe symptomer som søvnløshed, koncentrationsbesvær, træthed og hovedpine forårsaget af snorken og obstruktiv søvnapnø. Ved at øge svælgvolumen og åbne luftvejene under søvn, forebygges vibrationerne af svælgvæggen, som resulterer i snorken. Snorkeskinner laves efter mål til hver enkelt patient, lige som typen af snorkeskinne også bør vælges ud fra de udfordringer, patienten står overfor.

Vi har et bredt sortiment af snorkeskinner, og uden tvivl en som matcher din patients behov. Kontakt din lokale dentalkonsulent eller ring til vores teknikere på telefon 73 404 404 og hør nærmere.

Bidregistrering med AIrway Metrics

Forudsætningen for en god snorkeskinne er korrekt bidregistrering. Der findes flere metoder og hjælpeværktøjer til bidregistrering i protrusion. Elysee Dental forhandler det innovative Airway Metrics-bidregistreringsværktøj, som udmærker sig ved også at identificere den optimale vertikale dimension i bidhøjden. Udover den enkle arbejdsgang giver bidregistrering med Airway Metrics-systemet den fordel, at patienten straks oplever resultatet i snorkeniveau. Denne tydeliggørelse af snorkeskinnens virkning giver patienten muligheden for at opleve snorkeskinnens effekt og give informeret samtykke til behandlingen.

Se video-demonstration af bidregistrering vha Airway Metrics her (engelsk).

Airway Metrics
  • Reducerer snorken